Veel ondernemers zeggen dat ze niet genoeg klanten hebben. Wanneer je als ondernemer niet genoeg klanten hebt, dan doe je iets niet helemaal goed. Nu kan ik natuurlijk niet in je gehele onderneming kijken, maar ik kan je wel iets leren waarmee je gegarandeerd je omzet gaat verhogen.Via social media en andere kanalen kan je veel bezoekers op je website krijgen. Maar wat doe je met dat verkeer? Komen de meeste mensen maar eenmalig langs? Slimme ondernemers zetten deze eenmalige bezoekers om in een e-mail lijst. Waarom wil je dit doen en hoe pak je dit aan? \r\n
Alle redenen op een rijtje
\r\nDit is de deal: Wanneer je een online bedrijf hebt, klein of groot in welke branche dan ook, dan moet je een manier vinden om in contact te blijven met je prospects en klanten. Omdat bijna elke persoon in de wereld een e-mailadres heeft, is het opbouwen van een e-maillijst is een van de goedkoopste, meest kosteneffectieve oplossing om dat te doen.Wanneer is de beste tijd om te beginnen? Nu! Wacht niet op het ’juiste’ moment, begin vandaag nog met het opbouwen van je e-mail lijst. Vaak hoor je mensen zeggen “ik wilde dat ik eerder was begonnen met het opbouwen van mijn e-mail lijst.” En dit is niet zonder reden. Ik ga je in dit artikel stap voor stap uitleggen welke stappen je moet doorlopen om een e-maillijst op te bouwen en waarom je het moet doen. \r\n
Ontdek het #1 verdienmodel voor passief inkomen
Beginnen met geld verdienen dat automatisch doorloopt? Voorgaande deelnemers verdiende tot minimaal 5k per maand.
Lees hier alles over hoe ook jij passief geld kunt verdienen.
Hoe bouw je je lijst?
\r\nOm een e-mail lijst op te bouwen heb je een autoresponder nodig. GetResponse is mijn favoriete e-mail service provider, ik gebruik het zelf ook voor Expeditie Internet. Het werkt erg gemakkelijk en is betrouwbaar. Ook hebben ze een goede klantenservice voor het geval je tegen problemen aanloopt.Er zijn drie dingen die je direct kunt doen om je website te optimaliseren zodat je nieuwe abonnees kunt genereren en je de abonnees die je al hebt niet verliest!\r\n
\r\n
# 1 Hoe verander je je website in een Lead Generatie Machine?
\r\nIeder site heeft een ’over’ pagina. Een prachtige kans om waardevolle e-mail adressen te verzamelen: vraag mensen om e-mails. Vraag hen dat meer dan eens, je zult versteld staan hoe snel die pagina je lijst aanvult. De manier om e-mailadressen te verzamelen is via een optin formulier. Dit kan je via je email service provider op je website plaatsen.6 makkelijke stappen voor je ’over’ pagina:\r\n
- \r\n
- Informeer mensen over de inhoud van je website en waarom het belangrijk is
- Opt-in formulier
- Toon sociale betrokkenheid
- Opt-in formulier
- Show persoonlijk achtergrond verhaal
- Opt-in formulier
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\n
\r\nAls mensen naar je ’over’ pagina gaan om alles uit te vinden over je website, dan heb je een opt-in formulier klaar voor hen. Als ze er zijn om te zien of je geloofwaardig bent, opt-in formulier klaar. En als ze iets willen weten over jou? Geen probleem, opt-in formulier klaar.\r\n
\r\n
# 2 Hoe krijg je mensen zover dat ze zich inschrijven nadat ze je verhaal hebben gelezen?
\r\nHet is veilig om te veronderstellend dat je lezers vanaf het begin je artikel interessant vinden om te lezen. Feit is dat mensen na het uitlezen van een artikel actie willen ondernemen. Ze gaan op zoek naar nieuwe informatie of naar iets te doen. Ze zullen klikken op gerelateerde artikelen of kijken naar je advertenties. Positief gestemd na het lezen van je artikel is dit dus het perfecte moment om ze te vragen naar hun e-mail gegevens. Laten we een snelle aanname doen. Iemand leest je inhoud volledig, vanaf het begin van je artikel tot het einde. Het is veilig om te veronderstellen dat ze houden van de inhoud, toch? Dus, wat je moet doen is simpel: voeg een e-mail of abonnee aanmeldingsformulier toe onder aan al je artikelen. Mensen zijn na het lezen van een interessant artikel positief en geneigd het formulier direct in te vullen. Je kunt ook kiezen voor een meer agressieve manier van werven door het gebruik van een pop-up aan het eind van je artikel. \r\n
# 3 Hoe kun je side bar gebruiken om meer aanmeldingen te krijgen?
\r\nJe side bar werkt het beste als je hem overzichtelijk opzet met twee secties; een nieuwsbrief aanmeldingsformulier en een sectie met populaire berichten. Omdat je weinig opties geeft zijn mensen eerder geneigd om actie te ondernemen. Maar er is iets meer aan de hand …\r\nAls iemand besluit mijn inschrijfformulier, weg te klikken ontvangend ze direct een pop-up met ’populaire artikelen’, zodra ze die aanklikken en dus weer een artikel lezen is de kans groot dat ze alsnog besluiten zich in te schrijven ”want als de artikelen interessant zijn, dan ben ik nieuwsgierig naar de nieuwsbrief”. Door voor een beperkt aantal secties te kiezen neem je de afleiding weg (widgets, badges, links, categorieën en andere rommel) en focus je op je doel: e-mail adressen verzamelen. De drie vragen die je jezelf moet stellen:\r\nVraag 1: Is je nieuwsbrief aanmeldingsformulier op de bovenkant van je zijbalk?\r\nVraag 2: Heb je sociaal bewijs voor je geloofwaardigheid in je zijbalk? (opsomming artikelen, aantal abonnees, vermelding op andere sites)\r\nVraag 3: Heb je meer dan vier afzonderlijke secties op je zijbalk?Ik heb dit nog niet getest, maar ik geloof echt dat je zijbalk niet meer dan vier verschillende secties zou moeten hebben. Ik heb liever minder natuurlijk, maar hier is de vier secties die je zou moeten overwegen:\r\n1 E-mail Inschrijving\r\n2 Populaire berichten\r\n3 Search Bar\r\n4 Zoekertjes (als dat is hoe je je geld wilt verdienen)The Bottom Line: het is tijd om het verkeer op je website om te zetten in trouwe abonnees en aanmeldingen. \r\n
7 plaatsen voor een inschrijfformulier op je website of je blog
\r\nAls je een blog hebt, wil ik het met je hebben over de 7 plaatsen waar je een e-mail inschrijfformulier kunt plaatsen om zo je e-mail lijst op te bouwen. Het doel van je website is duidelijk, je pagina’s zijn logisch ingedeeld en je hebt gebruik gemaakt van de drie tips die ik eerder heb gegeven over de inrichting van je website. Om meer abonnees te krijgen moet je zorgen dat je veel aanmeldformulieren plaatst, de waarheid is, zelfs als je denkt het teveel is bedenk dan dat je formulieren onzichtbaar zijn voor uw bezoekers totdat ze erop klikken.Waar ga je ze plaatsen? Er zijn 7 hoog-converterende plaatsen die ik voor je zal beschrijven en dan kun je zelf bepalen welke je wilt gebruiken.\r\n
# 1 De Feature Box
\r\nHet is geen geheim. Ik ben helemaal weg met behulp van een Feature Box. Als je logo en bovenbalk weg zouden vallen, weten mensen dan nog waar je site over gaat? Door het gebruik van je Feature Box creëer je herkenbaarheid en dat is je kans om mensen te interesseren in wat je te bieden hebt.\r\n
# 2 Top van de Side bar
\r\nZoals ik al eerder heb gezegd: je verlies waardevolle abonnees als je geen aanmeldingsformulier boven aan je Side Bar plaatst. Let op want zelf je het formulier lager plaatst verlies je e-mail abonnees.\r\n
# 3 Na een los bericht
\r\nAls iemand via een omweg op jouw site komt en je hele artikel leest dan zijn ze duidelijk geïnteresseerd in wat je te zeggen hebt. Dus waarom vraag je niet of ze zich willen inschrijven zodra ze klaar zijn met het lezen van je blog. Let op want dit is de meest gemiste kans bij het schrijven van een blog.\r\n
# 4 De footer van je site
\r\nDit werkt hetzelfde als het vorige voorbeeld. Als mensen je voettekst lezen zijn ze duidelijk geïnteresseerd in wat je te zeggen hebt, en dus kun je ze vragen actie te ondernemen door het formulier in je voettekst te plaatsen.\r\n
# 5 Op je ’over’ pagina
\r\nAls je Google Analytics gebruikt zul je zien dat je ’over’ pagina een van de meest populaire pagina’s is van je site. Door hier een inschrijfformulier te plaatsen heb je een voorsprong op veel andere bloggers.\r\n
# 6 The Little Bar aan de bovenkant van je site
\r\nJe hebt vast gehoord over de Hello Bar en Viper Bar. Als mensen je site bezoeken, is er geen betere manier om hun aandacht te trekken dan met een Hello / Viper Bar, vooral omdat het goed is aan de bovenkant van je site.\r\n
# 7 de gevreesde Lightbox Pop-up
\r\nDe Lightbox pop-up vorm die aanzet om je aan te melden is een geweldige manier om e-mails te verzamelen maar afhankelijk van de niche waarin je zit kan het ook tegen je werken want het kan ook irriteren. En dan natuurlijk nog de vraag welke aanmeldingsformulieren of programma’s moet je gebruiken? Ik werk graag met GetResponse. Kijk maar eens rond op hun site wat het beste bij je aansluit.\r\nVolg mijn tips en dan zul je merken dat meer mensen zich inschrijven op je maling lijst. \r\n
Hoe gebruik je je mailinglijst?
\r\nNu heb je je site op en top ingericht om je mailing-list op te bouwen. Wat ga je daar dan nu mee doen? Ik zal je uitleggen hoe je gebruik kunt maken van de lezers die je nu hebt en hoe je inkomsten kunt genereren. Je moet ontdekken wat mensen zullen kopen en waarom ze dat via jou willen doen. Steve Jobs van Apple zei dat het best “Mensen weten niet wat ze willen totdat je het aan hen te geven.”\r\n
Er is een simpele vraag die alles onthult!
\r\nJe wilt niet uren aan iets werken om toe te kijken hoe het mislukt, toch? Het geheim om te ontdekken wat mensen willen kopen? Met ze in gesprek gaan!\r\nWeet je wat grappig is, als je mensen serieus neemt en gewoon open benadert en je stelt ze de juiste vragen dan zullen ze je precies vertellen wat ze zullen kopen. Mensen zullen dan ook eerlijk zijn, anders dan met een onpersoonlijke enquête. Begin dus een dialoog met elke abonnee en luister naar wat ze te zeggen hebben. Klinkt het moeilijk? Met de volgende tactiek is het echt makkelijk. Zodra mensen zich hebben aangemeld ontvangen ze een welkom e-mail met deze vraag ”waar worstel je mee?” En wat denk je? Mensen reageren, en vertellen me precies wat hun problemen zijn, en waar ze hulp bij nodig hebben. Een andere goede open vraag kun je uiteraard zelf ook bedenken zoals bijvoorbeeld ”als je ergens mee zit wil ik best met je brainstormen”, denk er maar eens over na wat het beste bij je past. Deze vraag is een zwaard dat aan twee kanten snijdt. Want hoewel het een coole techniek is, als je er niet goed me omgaat kan deze tactiek kwetsen. Wanneer je mensen een persoonlijke vraag stelt als ”waar worstel je mee?” dan moet je reageren op die e-mail. Als je dat niet doet, zal het wrok creëren en verlies je een fan.Wanneer je het goed doet, zal het je loyaliteit en klanttevredenheid verhogen, omdat mensen graag persoonlijke aandacht ervaren.Wat betekent dat voor jou?Hogere open rates, hogere click through rates, hogere conversie. (ken je deze termen niet? lees dat dit artikel) Dus, als je gebruik durft te maken van deze persoonlijke aanpak zorg er dan voor dat je er klaar voor bent om de e-mails te beantwoorden. En nogmaals, het is de moeite waard want je weet wat mensen willen kopen en dan is het jouw taak om het te verkopen aan hen. Nu weet je hoe je je mailinglijst opbouwt en wat je hiermee doet. Ga ermee aan de slag en zorg ervoor dat je e-mail lijst groeit. Ze zeggen niet voor niets: the money is in the list!
Hoe Jacko met 1-2 uur ‘werk’ per dag minimaal 10K per maand verdient
Jacko heeft een methode onthuld waarmee mensen doorlopend geld kunnen verdienen op internet en dat zonder:
- Zonder technische kennis
- Zonder product
- Zonder opstartkosten
- Zonder te adverteren
- Zonder vooropleidingen
Voorgaande deelnemers verdiende tot minimaal 5k per maand, en een aantal gingen zelfs over de 10k per maand.
Ontdek hier hoe je passief duizenden euro’s per maand kunt verdienen.
Ik heb het gevoel dat je goed bent gaan zitten voor dit artikel. Waardevol geschreven, thanks for sharing
Als toevoeging op mijn bovengenoemde mail ben ik wel benieuwd waarom je de voorkeur geeft aan Getresponse boven Aweber of I- Contact. Groet, Quincy
Hoi Quincy, Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar GetResponse omdat het simpel werkt. In Aweber werk je nog veel met codes (en ik heb geen goede ervaringen met de klantenservice gehad, maar dit schijnt normaal wel goed te zijn). In GetResponse is alles heel visueel. Drag and drop, en dan ook écht drag and drop. Ze hebben een live chat functie voor klantenservice, ik word altijd snel en goed geholpen.