Timing is bijna alles
\r\nMet professionele tools als SocialBro is het mogelijk om te berekenen wanneer je jouw volgers het best kan bereiken. Met de gratis versie van SocialBro kan je al kijken op welk tijdstip de meeste volgers op twitter zijn. De slimme tweeter plaatst een artikel op drukke “Twitter” periodes van de dag. De kans is groter dat je meer retweets tussen 12.00 uur en 17.00 uur zal krijgen dan bijvoorbeeld 04.00 uur ‘s ochtends. Er zijn ook verschillende tijdzones om rekening mee te houden. Mocht je Engeland tijdens de lunch willen bereiken met een gerelateerd artikel dan doe je dat in Nederland een uur later dan onze lunch. Om voor een groter Engelstalig gebied te tweeten, kan je dat volgens Wereldklokken het beste doen om 17.00 uur Nederlandse tijd. Het is dan namelijk namiddag in Engeland, lunchtijd in New York plus Canada Quebec, koffietijd in Canada Alberta en op dat moment ontbijten ze in Alaska plus California. Wel een aardige overlapping, dacht ik zo.. \r\n
Ontdek het #1 verdienmodel voor passief inkomen
Beginnen met geld verdienen dat automatisch doorloopt? Voorgaande deelnemers verdiende tot minimaal 5k per maand.
Lees hier alles over hoe ook jij passief geld kunt verdienen.
Mensen houden van linkjes delen
\r\nIk omschrijf Twitter wel eens als een interactieve zoekmachine. Wanneer je de juiste mensen volgt komen relevante berichten, artikelen, blogs en links naar je toe en je mag ook nog eens rechtstreeks je mening, reactie of feedback geven! Tweets die een link bevatten hebben een grotere kans om ge-retweet te worden. Dus doe eens lief en deel!\r\n
\r\n
Houd het persoonlijk
\r\nMensen komen in actie door ze te betrekken in een tweet. Gebruik dus “je” en “jouw” in je tweet. Bijvoorbeeld: “Wil jij ook je tweets “re-tweet-able” maken? Check dit dan eens.” gevolgd door de link. Het is al een eeuwen oude truc en werkt nog steeds. Het genereert kliks op je link om vervolgens de kans op retweeten te verhogen. \r\n
Niet te veel
\r\nMensen houden er niet van om te worden overladen met informatie. Tweet je teveel of, zoals sommige Amerikaanse “Twitter Marketing Goeroe’s”, alleen maar informatie dan loop je een grote kans om mensen te irriteren. Mensen die minder informatie tweeten hebben, volgensDan Zarrella, meer kans om ge-retweet te worden. \r\n
Tweets over Twitter zorgen voor meer retweets
\r\nTe makkelijk gedacht, zou je kunnen denken, maar het is wel logisch. Mensen die Twitter vaak gebruiken zullen waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in berichten over nieuwtjes op het gebied van Twitter. Wellicht willen deze mensen graag het nieuws verspreiden en je tweet delen. \r\n
Hashtags kunnen helpen
\r\nTrending topics and populaire hashtags kunnen leiden tot een breder publiek dan je eigen volgers. Een relevante hashtag toevoegen aan je tweet kan het bereik van je tweet ook verhogen en op die manier mensen bereiken die bijvoorbeeld, in tweetdeck, een kolom hebben geopend met dezelfde hashtag. De personen die deze kolom hebben aangemaakt, hebben sowieso interesse in dit onderwerp dus zal de retweet kans verhogen. \r\n
Spoor mensen aan tot actie
\r\nLees dit“, “controleer dit”, “Brekend” of “must read” kan mensen in de juiste richting duwen. De eerste stap om een retweet te krijgen is je volgers uit te dagen om in actie te komen en op de link te klikken. Mensen retweeten meestal nadat ze het artikel daadwerkelijk hebben gelezen. Iedereen is tegenwoordig beheerder van internet en mocht het dan zo zijn dat je een fantastische link vindt om te delen dan mag je die ook op die manier labelen. \r\n
“Please RT”
\r\nPersoonlijk hou ik hier niet zo van maar het werkt wel! Dan Zarrella vond “please” in meer dan 5% van retweets terug. Dit deed hij met zijn tool “The most ReTweetable Words Finder”. \r\n
Laat wat ruimte over
\r\nWanneer je een pakkende tekst schrijft voor je tweet, die verwijst naar een blog of artikel, laat dan wat ruimte over voor degene die de tweet wil delen met zijn netwerk. Hierdoor kan degene die de tweet wil delen nog commentaar toevoegen. Het is vaak de omschrijving van het artikel of de blog die de tweet er uit laat springen. Het is vrijwel onmogelijk om iedere link die getweet wordt te checken maar als voldoende mensen dezelfde tweet, retweeten met als aanvullend commentaar “Super”, “dit moet je weten” of iets dergelijks dan ben ik in ieder geval nieuwsgierig genoeg geworden om het te lezen. \r\n
Bijvoeglijke naamwoorden
\r\nIk geloof heilig in de kracht van bijvoeglijke naamwoorden die ook gebruikt worden in headlines van bijvoorbeeld kranten. Hetzelfde kun je doen in een tweet. Bijvoeglijke naamwoorden zijn net als kruiden in eten. Het voegt aroma toe aan je verhalen. Mocht je meer peper door de headline willen, dan zou ik de headline lekker herschrijven. Je eet toch ook geen flauw gerecht! Dit artikel is geschreven door Marcel Vergonet: “Ik zie communicatie als spel. Vaak doe je onbewust mee aan deze sport. Met meer grip op de spelregels creëer je kansen” Alles is communicatie want wat we zien, lezen, horen en voelen geven we betekenis. Met de komst van Social Media gaat communicatie en beeldvorming razendsnel! Mond tot mond reclame verandert in muis op muis. Hoe kun je dit voor je laten werken om kansen te creëren? Ik adviseer, train, ontwikkel strategieën, campagnes en geef lezingen op het gebied van communicatie, sales en Social Media. Ik ben een echte netwerker en wil verbinding met mijn relaties. Ik pas dit toe door complementerende en/of overeenkomstige eigenschappen te zoeken met en tussen mijn connecties. Door middel van humor, enthousiasme en passie voor mijn vak, bereiken de deelnemers tijdens mijn trainingen hun leerdoelen.
Hoe Jacko met 1-2 uur ‘werk’ per dag minimaal 10K per maand verdient
Jacko heeft een methode onthuld waarmee mensen doorlopend geld kunnen verdienen op internet en dat zonder:
- Zonder technische kennis
- Zonder product
- Zonder opstartkosten
- Zonder te adverteren
- Zonder vooropleidingen
Voorgaande deelnemers verdiende tot minimaal 5k per maand, en een aantal gingen zelfs over de 10k per maand.
Ontdek hier hoe je passief duizenden euro’s per maand kunt verdienen.