Wat is een opt-in pagina?

opt-in pagina makenAls je regelmatig bezig bent met internet marketing zul je de term opt-in pagina al verschillende keren zijn tegen gekomen. Maar wat is een opt-in pagina nu eigenlijk?Een opt-in pagina is een pagina die gebruikt wordt om zoveel mogelijk namen en e-mailadressen te verzamelen. Vaak worden deze pagina’s gebruikt om bezoekers nog wat extra informatie te sturen, op de hoogte te houden van aanbiedingen of aan te laten melden op een nieuwsbrief. Zoals je wel zult begrijpen is het erg belangrijk om een opt-in pagina aan je website toe te voegen als je wilt dat je een succesvolle website krijgt met actieve volgers.rn

Het verzamelen van gegevens voor je opt-in pagina

rnEen goede opt-in pagina kan je website maken of breken, het is daarom zaak dat je de nodige aandacht geeft aan deze pagina. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je opt-in pagina hetgeen doet waar die voor bedoeld is en dat is dat mensen vrijwillig hun gegevens achter laten.rn

Tips voor het verzamelen van gegevens voor je opt-in pagina

rnEén van de manieren die veel mensen gebruiken is door het aanbieden van een gratis e-book of videotraining. Zodra je mensen iets gratis aanbiedt zijn ze vaak wel geneigd om wat meer gegevens af te geven en dus zul je de kans op een aanmelding vergroten.Vervolgens kun je benadrukken wat mensen gaan missen als zij dit gratis e-book of videotraining mislopen. Ze lopen bijvoorbeeld een hoop kennis mis die hun weg op succes een stuk gemakkelijker had kunnen maken. Het e-book had er bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat ook hun pagina’s meer bezocht worden enzovoorts.Zorg er verder voor dat je pagina er mooi en overzichtelijk uitziet. Maak ook een mooi design wat de desbetreffende bezoeker wel zou aanspreken. Veel mensen kiezen ervoor om het design van de website ook te verwerken in hun opt-in pagina om de verbondenheid te benadrukken en mensen over te halen om zich in te schrijven. Zorg ervoor dat er geen afleidingen zijn op je opt-in pagina. De enige mogelijkheid is je naam en e-mailadres invullen. Verder helemaal niets.rn

Voorbeelden van opt-in pagina’s

rnDit is een webinar aanmelding pagina. Een webinar aanmeld pagina is ook een opt-in pagina. Je verzamelt er namelijk e-mailadressen mee. De voordelen staan duidelijk vermeld op de pagina en mensen kunnen zich makkelijk inschrijven.optin pagina voorbeeld Dit is de opt-in pagina om je aan te melden voor mijn gratis 3-daagse video training. Dit is een tweedelige opt-in. Eerst klik je op de knop “Ja! Stuur mij de video” en vervolgens krijg je pas een opt-in te zien. Bij deze opt-in heb ik ervoor gekozen om gebruik te maken van video. Je kunt voor zowel tekst als video kiezen of voor beide. Zolang je maar duidelijk de voordelen op je opt-in pagina noemt en er duidelijk is waar men zijn of haar gegevens kan achterlaten.optin pagina masterfunneltweedelige optinDit laatste voorbeeld is een klassieke opt-in pagina voor een e-book. Niet te veel tekst en vooral geen afleidingen.optin voorbeeld ebookrn

Hou je lezers geboeid na de op-tin.

rnAls je eenmaal een e-maillijst hebt opgebouwd is het natuurlijk ook zaak dat deze mensen zich niet afmelden van de lijst. Het is daarom zaak om de aanmelding interessant te houden. Vaak wil het dan helpen om niet alleen reclame te sturen, maar ook inhoudelijke artikelen die te maken hebben met je website. Op deze manier blijven mensen geïnteresseerd in je website en blijven ze vaak lid van je ledenlijst. Om de onderwerpen interessant te houden wil het vaak helpen om je eens in de leden in te leven en te bedenken welke onderwerpen jij leuk zou vinden om nog wat meer over te lezen. Je hebt nu een antwoord op de vraag: “Wat is een opt-in pagina?” en enkele tips om je opt-in pagina tot een waar succes te maken. Zolang je je aan deze basisregels houdt zul je veel profijt hebben van je opt-in pagina en zal je website een waar succes worden met vele actieve volgelingen. Een goede opt-in pagina kan je website maken of breken en dus is het zeker aan te raden om hier enige tijd aan te besteden en ervoor te zorgen dat je geen leden van de e-maillijst verliest. Dit alles en meer wordt besproken in de training Magische Mails. Neem hier een kijkje.

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *