Resultaten Maart 2016

Wat heb ik allemaal gedaan op de case study website? Hoeveel geld is er binnen gekomen, hoeveel geld is eruit gegaan en wat voor werk is er verzet?Weet je niet over welke case study ik het heb? Lees dan eerst dit artikel.resultaten case studyrn

Eind Februari en Maart

rnDe website is opgezet op 23 februari 2016 dus ik tel de inkomsten en uitgaven vanaf die datum tot en met 23 maart 2016. Dan kun je de resultaten zien van een gehele maand. Op dit moment verdien ik alleen geld met het verkopen van t-shirts op de website. Alle andere methodes worden nog opgezet en brengen dus nog geen geld op. De opbrengsten van de shirts zijn ook niet 100% afkomstig van alleen de site maar vanuit de gehele Spoonies For Life community. Bestaande uit een website, de Facebook pagina, de Facebook groep en de e-mail lijst van de mensen die al eerder shirts bij mij hebben gekocht.rn

Inkomsten

rnMet het verkopen van shirts heb ik in totaal $402,18 verdient. Dat is de winst van de shirt verkoop minus de kosten voor directe advertenties naar de shirts op Facebook. Ik heb 10 verschillende designs verkocht in verscheidene stijlen en maten. De winst per shirt verschilt. Dit hangt van van de hoeveelheid verkopen die je hebt per campagne (bij veel verkopen gaan je basis kosten per shirt omlaag) en het stijl shirt/hoodie wat je verkoopt. Een hoodie levert meer winst op dan een simpel t-shirt bijvoorbeeld.rn

Uitgaven

rnDomein: 9,67 euroLogo maken, artikelen en e-boeken laten schrijven: $450,74. Voor dit bedrag heb ik 1 logo, 3 e-boeken, en 12 SEO geoptimaliseerde artikelen. Dit doe ik om in Google gevonden te worden op den duur.Website professional om site sneller te maken: $100. Google houdt niet van trage websites en mijn site had 7 seconden nodig om te laden. Veel te veel dus! Het kost nu 2,5 seconden om de site te laden. We gaan nog verder werken om de laadtijd zo laag mogelijk te houden. Advertenties voor website (algemeen voor artikelen of een carrousel advertentie voor meerdere shirts in 1 advertentie): $145,19 Ik heb een advertentie aanstaan naar een artikel waarin je een e-boek kunt downloaden over een bepaalde ziekte. Op deze manier bouw ik mijn e-mail lijst langzaam op.rn

Totaal

rn$402.18 – $ 706,43 = $-304.52Het opzetten van de website heeft mij afgelopen maand dus 304.52 dollar gekost.Wat het mij heeft opgeleverd is: 78 nieuwe kopers van shirts op mijn Teespring e-mail lijst. 232 inschrijvers op de 2 e-maillijsten die ik tot nu toe bouw op de website. 10.714 bezoekers op de website waarvan er 4.700 zijn opgeslagen in een Facebook custom audience. (dat betekend dat ik deze mensen wanneer ik maar wil advertenties kan laten zien). Een mooi resultaat voor de eerste maand al zeg ik het zelf. Ik ben tevreden. Misschien vraag je je af waarom ik blij ben met verlies in de eerste maand. Dat komt omdat ik zie dat mijn assets langzaam groeien en ik weet uit ervaring dat ik in de toekomst meerdere malen geld kan verdienen met mijn assets. Ze zijn dus op lange termijn heel wat meer geld waard dat dat ik er nu aan uitgeef.

1 reactie

  1. De verdiensten zien er prima uit, leuk dat je ook laat zien wat de kosten zijn. Dat deed ik in het begin ook niet, nu wel om beter en getailleerde rapport te krijgen. En tegelijkertijd krijgt de bezoeker een reëler beeld. Succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *