5 conversie tips

meer conversieHoe krijg ik meer conversie op mijn site?Vraag je jezelf af. Bezoekers heb je al, maar weinig van die bezoekers koopt je product. Of schrijft zich in voor de nieuwsbrief. Let op de volgende punten en krijg meer conversie op je site. rn

Wat is het doel van je website?

rnWat wil je bereiken met je website. Wil je een product verkopen? Wil je een email lijst opbouwen, wil je dat mensen contact met je opnemen?Bepaal je doel. Bouw de structuur van je website om je doel heen. Wil je een email lijst opbouwen? Zorg dan dat er op verschillende plaatsen op je site de mogelijkheid is om je in te schrijven op de nieuwsbrief. rn

Biedt een oplossing.

rnMensen hebben problemen en zoeken naar oplossingen. Ze hebben geen interesse in jou of jouw  producten. Iemand heeft een probleem en is op zoek naar de oplossing voor dat probleem. Eén van jouw producten kan de oplossing bieden voor het probleem. Bedenk een probleem waarvoor jouw product de oplossing is. Zet het in de markt als een oplossing. Beschrijf het probleem en biedt de perfecte oplossing. Je wil bijvoorbeeld een email lijst opbouwen op je beauty blog. “Schrijf je in voor de nieuwsbrief” werkt niet. ”Ontvang de nieuwe blog updates” werkt al iets beter. “Wil je niets missen? Schrijf je in en krijg 10 gratis beauty tips!” heeft meer conversie. Bekijk het aanbod vanuit de kant van de bezoeker. Schrijf voor die specifieke persoon. Als ze zich persoonlijk aangesproken voelt, zal ze sneller doen wat jij voorstelt. rn

Stroomlijn je site.

rnHet is belangrijk om mensen door je website heen te leiden. De meeste mensen klikken niet op links in het menu. Zet op elke pagina een link in de tekst of werk met clickable plaatjes. Jij leidt ze als het ware aan de hand door je website heen. Het is de bedoeling dat ze uitkomen waar jij wil. Terug naar het beauty blog. Na het lezen van je artikel is je bezoeker klaar. Ze heeft de informatie waar ze voor kwam en gaat weer op zoek naar iets anders. Wijs je bezoeker op een ander artikel wat relevant is. Grote kans dat ze dit ook gaat lezen. Hou altijd je doel in het oog. Het doel om een email lijst op te bouwen is op deze manier nog niet bereikt. Maak bijvoorbeeld onder elk artikel een optie om je op de lijst in te schrijven. Hoe meer artikelen de bezoeker leest, hoe groter de kans dat ze zich gaat inschrijven. rn

Zorg voor een duidelijk call to action!

rnJe moet mensen vertellen wat ze moeten doen. Ze doen het niet uit zichzelf. Als je een blog hebt dan schrijf je onder je artikel: “Laat een bericht achter”. Op twitter zeg je dat mensen je tweet retweeten (RT GRAAG). Op je website moet je dit ook doen. Praat in de gebiedende wijs. Maak buttons. Mensen reageren op fel gekleurde buttons die eruit zien alsof je erop kan klikken (schaduw effect, 3D). “Wil je niets missen? Schrijf je in en krijg 10 gratis beauty tips!”rn

beauty tips button

rn rn

Meten is weten

rnErg cliché, toch is het waar. Meet wat het beste werkt. Misschien denken je bezoekers wel heel anders dan je van tevoren dacht. Misschien is je doelgroep toch anders dan je verwachtte. Installeer een programma wat statistieken bijhoudt (bijvoorbeeld Google Analytics). Houd bij welke keuzes je maakt en kijk wat er gebeurt. Sommige keuzes beïnvloeden je conversie positief, sommige negatief. Lees meer hierover in het artikel Simpel SEO Stappenplan.Reageer op de veranderingen. Doen de bezoekers wat je wil dat ze doen? Dan ben je op de goede weg. Ga zo door! Doen ze niet helemaal wat je wil? Of raak je bezoekers kwijt op bepaalde punten in je site? Dicht de gaten, verander je strategie en geef niet op! Vond je dit een interessant artikel? Deel het met je vrienden via de social media sidebar!

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *