Hoe doe je Marktonderzoek?

Marktonderzoek is voor veel beginnende internet ondernemers een moeilijk punt. In de onderstaande video geef ik je een korte introductie.

Hoe doe je Marktonderzoek from Natalie van Scheltinga on Vimeo.

rn

Hoe doe je marktonderzoek?

rnJe begint bij het bekijken welke markten er allemaal zijn. Dit kan je doen op sites zoals:rn

    rn

  • Paypro
  • rn

  • Daisycon
  • rn

  • Clickbank
  • rn

  • Bol.com
  • rn

  • Wehkamp.nl
  • rn

rnmarktonderzoek op clickbank Dit is de marktplaats van Clickbank. Aan de linkerkant zie je een hele rij met categorieën. Een van de categorieën springt eruit. Ik had er niet aan gedacht om die te promoten. Ik weet dat er veel geld in te verdienen is. Die categorie is Games. Er is een grote Game wereld waar veel geld in omgaat. In een “marktonderzoekje” van een paar minuten heb ik al een winstgevende markt gevonden. Nu is de truc om er geld mee te verdienen. Dit kan onder andere door het promoten van Affiliate producten. CPA offers zijn heel populair in de Games markt. Bij games moet je ook denken aan alle Facebook spelletjes waar je een non stop stroom van uitnodigingen van krijgt. Als je nog een stap verder wilt gaan, kan je een app laten maken. Of een Facebook spelletje bedenken, laten maken en op de markt brengen. De mogelijkheden zijn eindeloos! rn

Trends

rnJe kunt ook kijken wat er trending is op het moment. Een trend is tijdelijk maar kan super winstgevend zijn. Je kunt trends bekijken op Google trends. Ook op Twitter kan je kijken naar de meest gebruikte Hashtags (#)twitter trends Zoals ik in het filmpje als zei, op dit moment is de WK 2014 bezig. Dat is trending en superhot! Maak oranje t-shirts met een pakkende tekst erop en verkoop deze online. Wordt promotor van WK artikelen via Bol.com, Daisycon of een van de vele andere affiliate netwerken. Stel je open voor de eindeloze mogelijkheden die het wereldwijde web voor je te bieden heeft. Heb je vragen, toevoegingen of andere goed ideeën? Laat een bericht achter in de reacties.Meld je ook aan voor de gratis 3-daagse videotraining die ik speciaal voor jou heb ontwikkeld.gratis video training 

You may also like...

2 reacties

  1. Leen den Braber schreef:

    Natalie,\r\nleuke korte video met een aantal handreikingen voor marktonderzoek. Ik ben bezig met mijn site bouwen via slimme marketing en heb gekozen voor babykamers. Ik kom nu wel tot de ontdekking dat de verschillen in babykamers zo klein zijn dat je nauwelijks een revieuw kunt maken. \r\nDit is m.i. ook van toepassing op vele andere niches. He pak ik dit aan? Gr.\r\nLeen.

    • Natalie schreef:

      Hey Leen,\nBenadruk de kleine verschillen die er zijn. Prijs kwaliteit verhouding bijvoorbeeld. Beschrijf de verschillende stijlen..\nSucces met je site! Natalie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *