Hoe bouw je effectief een e-mail lijst?

Je hoort het overal. Als je op de lange termijn geld wilt verdienen online en wilt blijven verdienen dan zal je een email lijst op moeten bouwen. Ik heb hier al een aantal artikelen over geschreven zoals Email marketing voor dummiesEmail marketing to the max en wat is een optin page?In dit artikel ga ik je in de praktijk laten zien hoe ik het toepas op mijn case study website. rn

Hoe begin je met het opbouwen van een email lijst?

rnOm winst te kunnen maken op een email lijst heb je duizenden inschrijvers nodig. Met een paar honderd inschrijvers kom je er niet. Dat lijkt in het begin superveel, misschien zelf wel een onhaalbaar doel. Maar elke lijst is begonnen met 1 inschrijving. En elke lijst wordt opgebouwd met 1 nieuwe inschrijving per keer. Onthou dat als je er net mee begint. Op mijn case study website begon ik met het installeren van een popup waarin ik aanbied om je aan te melden om nieuwe artikelen in je inbox te krijgen. (Lees dat verhaal in dit artikel.)optin popup boxHet is een heel inspiratieloze manier van e-mails verzamelen, maar als je niets hebt om aan te bieden dan is dit een goed begin. rn

Hoe maak je een optin popup?

rnJe vraagt je misschien af hoe je nu zo een optin popup op je website zet. Dat zal technisch wel heel moeilijk zijn. Niet is minder waar! Er is een supersimpel programma waarmee je de mooiste optin pagina’s sales pagina’s en optin popup mee kunt maken. Het heet LeadPages. Ik ben zelf redelijk technisch en kan dus wel met wat code omgaan maar had er geen zin meer in om code te genereren in het ene programma en weer te plakken in het andere programma om dat dan weer te koppelen aan de website. Superveel stappen. In LeadPages koppel je je autoresponder (wat is een autoresponder?) aan je LeadPages eenmalig en voila. Je maakt je leadpage of je leadbox (zo heet een optin popup) en je klikt de lijst aan waar je wilt dat mensen zich op inschrijven. Dan krijg je wat code (ja toch nog 1x code) en die plak je op je website.Begin hier direct met LeadPages. rn

Hoe bouw je effectief een e-mail lijst?

rnIk beloofde je om te vertellen hoe je effectief een e-mail lijst opbouwt. Een popup is zeker goed, maar de optin ratio (het percentage mensen dat zich inschrijft) is laag. Om een hoge optin ratio te krijgen dien je met iets goed te komen. Op Spoonies For Life heb ik daar het volgende op bedacht. De website is voor chronisch zieke mensen. De mensen die zich inschrijven kunnen vanalles hebben, chronische pijn, metale problemen, autoimmuun ziektes. Het is een heel breed publiek. Dus ook moeilijker om aan te verkopen aangezien het niet zo specifiek is. Nu ben ik dus bezig met het schrijven van e-boeken per ziekte. Ik ben begonnen met Fibromyalgie omdat dat een grote groep mensen is en een bekende aandoening. Ik heb een groot artikel laten schrijven en door het gehele artikel heen heb ik knoppen staan. Download dit artikel als e-boek.effectief email marketingHet resultaat van deze manier van een lijst opbouwen tegenover de popup manier is dit:effectief email lijst opbouwenrnIn 7 dagen heeft mijn e-boek lijst tweemaal zoveel inschrijvers opgeleverd dan mijn algemene popup.rn

rn

Wat is de optin rate?

rnHou er rekening mee dat de beide lijsten niet hetzelfde aantal bezoekers heeft gehad. Het fibromyalgie artikel heeft op moment van schrijven 2.977 pagina weergaven gehad.ebook email lijstrnDe popup is te zien op de gehele website dus om te weten hoeveel mensen de popup hebben gezien kijken we naar de totale aantal bezoekers van de website.algemene email lijstrnDe gehele website heeft 15.034 pagina weergaven gehad. De rekensom gaat als volgt: hoeveelheid inschijvers / hoeveelheid bezoekers op je optin pagina * 100 = optin percentage. Algemene popup optin: 89/15.034*100=0,59% optin.rnFibro e-boek optin: 113/2977*100=4,47% optin. rn

Hoe verdien je geld met je lijst?

rnDoor een goede band met je inschrijvers op te bouwen kan je langdurig geld verdienen met je e-mail lijst. Je bouwt een goede band op door gede content te sturen en promoties waar mensen op zitten te wachten. Dus dingen die ze graag willen zien. Het is aan jou om uit te zoeken wat jouw inschrijvers graag willen zien/kopen. Ik verwijs in mijn fibro e-boek naar t-shirts specifiek gemaakt voor deze doelgroep bijvoorbeeld. Dat is de eerste manier waarop ik wat verdien. In de toekomst zal ik ook promotie mails gaan sturen. Voor nu mail ik alleen nog interessante artikelen.Wil je alles weten over e-mail marketing en ook direct zelf beginnen? Start dan met Magische Mails. (Ik gebruik een andere methode dan beschreven in dit artikel. Je hoeft niet een hele community en website op te bouwen. Je kunt beginnen met 1 simpele pagina.)

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *