Het complete 8 stappenplan voor het opzetten van een online business (deel 3)

Het opzetten van een online onderneming is iets waar veel mensen over nadenken. Dat is niet gek, want het is betrekkelijk eenvoudig om online te beginnen en je hebt er geen bergen geld voor nodig. Maar: er zijn uiteraard altijd dingen waar je vooraf goed over na moet denken. Daarom heb ik hier mijn persoonlijke 8 stappenplan voor je beschreven. Deze blog reeks bestaat uit 4 delen, lees eerst deel 1 en deel 2. Nu gaan we snel verder met deel 3. rn

copywritingStap 5: Copywriting

rnJe hebt nu een beeld van de pagina’s die je nodig hebt, de volgende stap is om deze natuurlijk te vullen met inhoud. Je hebt verschillende teksten nodig om je boodschap over te brengen. Daarvoor kan je het beste even 4 vellen papier pakken en een aantal dingen opschrijven.rn

    rn

  1. Feiten
  2. rn

  3. Voordelen
  4. rn

  5. Aanbieding
  6. rn

  7. Bezwaren
  8. rn

rn De informatie die je op de vellen schrijft:rn

    rn

  1. Product pakketten.Bedenk een basis en een luxe pakket wat je aan wil bieden en denk eraan of je wil werken met een deadline of een aanbieding voor een beperkt aantal klanten.
  2. rn

  3. Lidmaatschap. Bedenk of je een “los” product wil verkopen of dat er een mogelijkheid is voor een wekelijks, maandelijks of jaarlijks abonnement.
  4. rn

  5. Bonussen. Denk na of je bonussen wil geven bij je aanbieding en welke dat zijn.
  6. rn

  7. Garantie. Denk na of je garantie kan geven, hoelang en of er voorwaarden aan zitten.
  8. rn

  9. Bepaal de prijs van je aanbieding. Doe onderzoek naar de prijs van je product. Denk na of je te maken hebt met administratie en/of verzendkosten.
  10. rn

rnDit is een pittig stukje om over na te denken. Overhaast deze stap niet en zet alles goed op een rijtje voor jezelf. De volgende stap is om alle informatie die je nu hebt om te zetten naar een heldere en krachtige verkoop boodschap, dat is de volgende stap. rn

Stap 6: Copywriting Formule

rnHieronder vind je mijn eigen “Copywriting Formule” die je gebruikt om je verkoop boodschap te formuleren en uit te werken.rn

    rn

  1. HeadlinernDe headline is eigenlijk een kleine advertentie voor je verkoop pagina. De headline maakt duidelijk waar je pagina over gaat en wat het voordeel is voor de klant.
  2. rn

  3. SubheadlinernDe sub headline vertelt de klant specifiek over je product.
  4. rn

  5. AfzenderrnJe eigen naam.
  6. rn

  7. BegroetingrnBegroet je klant vriendelijk en persoonlijk, maak meteen een vriend.
  8. rn

  9. IntroductiernBeschrijf het probleem en vertel waarom jouw product of service daar de oplossing voor is.
  10. rn

  11. InhoudrnBeschrijf je product of dservice en waarom het beter is dan alle anderen. Bouw autoriteit en geloofwaardigheid op.
  12. rn

  13. Opsomming voordelenrnvoordelen, voordelen, voordelen (let op, GEEN eigenschappen).
  14. rn

  15. Inhoudrngebruik testimonials (altijd ECHTE), verhoog geloofwaardigheid
  16. rn

  17. AfsluitingrnCreeer urgentie (deadline), geef bonussen als de klant nú koopt. Geef korting.
  18. rn

  19. GarantiernGeef een sterke garantie en houd je er ook aan! Elimineer risico en weerleg bezwaren.
  20. rn

  21. Vraag om de bestellingrnVraag om je bestelling en sluit de verkoop. Laat de klant precies zien wat hij moet doen en wat er gaat gebeuren.
  22. rn

  23. PSrnGeef nog wat voordelen, herhaal de garantie en vraag nogmaals om de bestelling.
  24. rn

rn Dit is een goede manier om een verkoop tekst te schrijven. Je ziet hoe alle verzamelde informatie samenvalt en waarom je eerst over de dingen moet nadenken. Je maakt het dan een stuk makkelijker voor jezelf. In het 4e en laatste deel ga ik het hebben over het maken van je product en promotie.rnramses van der werfDeze blog reeks is geschreven door Ramses van der Werf. Ramses is een ondernemer in hart en nieren, heeft diverse winkels gehad, is succesvol op internet en staat bekend als één van de betere internet marketeers in Nederland. Zijn passie is om mensen te helpen meer uit zichzelf en hun onderneming te halen. Via zijn website http://www.cashcode.nl bied hij diverse producten en diensten aan om mensen te ondersteunen bij online ondernemen. Daarnaast geeft hij workshops over diverse onderwerpen en is hij spreker op uiteenlopende evenementen en seminars.

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *