Het complete 8 stappenplan voor het opzetten van een online business (deel 2)

Het opzetten van een online onderneming is iets waar veel mensen over nadenken. Dat is niet gek, want het is betrekkelijk eenvoudig om online te beginnen en je hebt er geen bergen geld voor nodig. Maar: er zijn uiteraard altijd dingen waar je vooraf goed over na moet denken. Daarom heb ik hier mijn persoonlijke 8 stappenplan voor je beschreven. Deze blog reeks bestaat uit 4 delen, lees eerst deel 1. Nu gaan we snel verder met deel 2. rn

Stap 4: Je websitewebsite

rnWanneer je begint met online ondernemen is je website de basis van alles wat je doet. Je website is jouw hulpmiddel om je verkoop boodschap de wereld in te slingeren, om nieuwe klanten aan te trekken en informatie te geven over je product of dienst. Een website voor een online onderneming heeft daarom een aantal specifieke pagina’s nodig. Elke pagina heeft zijn eigen doel. Daarom zal je op iedere pagina een aantal vaste elementen zien. Hieronder vind je een overzicht van de pagina’s die je website in ieder geval moet hebben, en de verschillende elementen die op elke pagina moeten komen: rn

    rn

  1. Start of Landingspaginarn→ Headlinern→ Klantenmagneet, of “freebie”. Dit geef je weg in ruil voor naam en email adresrn→ Optin box, zo’n box waar je naam en email invultrn→ Bullet points, een aantal voordelen en eigenschappen van je “freebie”rn→ links naar landingspagina, disclaimer, privacy en contact
  2. rn

  3. Download pagina voor je klantenmagneet of “freebie”rn→ Dankjewel boodschap en downloadknop voor je klantenmagneetrn→ Links naar landingspagina, disclaimer, privacy en contact
  4. rn

  5. Startpaginarn→ Optin Boxrn→ Links naar over mij, product info, verkoop pagina, blogrn→ Links naar landingspagina, disclaimer, privacy en contactrn→ optioneel links naar sprekers pagina en webshop
  6. rn

  7. Over mijrn→ bedrijfs of persoonlijke informatiern→ Links naar landingspagina, disclaimer, privacy en contact
  8. rn

  9. Product Informatiern→ Product afbeeldingenrn→ Heldere bondige product omschrijvingrn→ Links naar verkoop pagina (s)rn→ Links naar landingspagina, disclaimer, privacy en contact
  10. rn

  11. Verkoop paginarn→ Geen links, alleen een bestelknop en links naar privacy, disclaimer en contact
  12. rn

  13. Contactrn→ Alle contact mogelijkheden, social media links, adres en contact formulierrn→ Links naar landingspagina, disclaimer, privacy en contact
  14. rn

  15. Blogrn→ links naar je artikelenrn→ Links naar landingspagina, disclaimer, privacy en contact
  16. rn

  17. Privacyrn→ Links naar landingspagina, disclaimer, privacy en contact
  18. rn

  19. Disclaimerrn→ Links naar landingspagina, disclaimer, privacy en contact
  20. rn

rn Optionele pagina’s die je misschien nodig hebt:rn

    rn

  1. Sprekers paginarn→ Onderwerpenrn→ Links naar landingspagina, disclaimer, privacy en contact
  2. rn

  3. Product catalogus of webshoprn→ Product afbeeldingenrn→ Product omschrijvingenrn→ Links naar de betreffende verkoop pagina’srn→ Links naar landingspagina, disclaimer, privacy en contact
  4. rn

rn Nu weet je wat er allemaal op je website moet komen, dus ga ermee aan de slag! Weet je niet hoe je een website maakt? Volg de WordPress Workshop en bouw een website als een professional.Deel 3 gaat over copywriting. Mis het niet.ramses van der werfDeze blog reeks is geschreven door Ramses van der Werf. Ramses is een ondernemer in hart en nieren, heeft diverse winkels gehad, is succesvol op internet en staat bekend als één van de betere internet marketeers in Nederland. Zijn passie is om mensen te helpen meer uit zichzelf en hun onderneming te halen. Via zijn website http://www.cashcode.nl bied hij diverse producten en diensten aan om mensen te ondersteunen bij online ondernemen. Daarnaast geeft hij workshops over diverse onderwerpen en is hij spreker op uiteenlopende evenementen en seminars.

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *