E-mail marketing to the max

In het begin van het jaar schreef ik het artikel E-mail marketing voor dummies. In dat verhaal was ik de dummie. Ondertussen verdien ik geld met e-mail marketing! Hier is het vervolg artikel met de tips en tricks die ik je beloofde aan het begin van het jaar. rn

e-mail marketing

rn

Wat is e-mail marketing?

rnE-mail marketing is het versturen van e-mails naar een mailinglijst. In deze e-mails lever je waarde en promoot je producten en/of diensten. Dit kunnen je eigen producten zijn of andermans producten (affiliate marketing). Als mensen iets van je kopen, dan verdien je geld. rn

E-mail lijst bouwen

rnJe bouwt je e-mail lijst op door mensen te sturen naar de pagina waarop je de e-mail adressen verzameld. Zo een pagina heet een lead capture pagina of opt in pagina. Deze e-mail adressen verzamel je in een autoresponder (ik gebruik GetResponse). Lees het artikel “Wat is een autoresponder” voor meer informatie. Als voorbeeld geef ik dit blog. Aan de rechterkant van het scherm zie je dat ik een gratis e-book weg geef. Hiervoor moet je je naam en e-mail adres invullen. Dat e-mail adres gaat op een mailinglijst. Zolang de persoon ingeschreven staat op mijn lijst mag ik deze persoon e-mailen. Inschrijvers mogen zich altijd uitschrijven. Dan mag je ze niet meer e-mailen. Ik stuur e-mails met o.a. verhalen, met tips en nieuwe blog artikelen. Kortom ik bied zo veel mogelijk waarde. In de e-mail verwijs ik naar een affiliate product. Als men via mijn link koopt, dan krijg ik een commissie. rn

Openen en lezen van e-mails

rnHoe krijg je mensen zo ver om je e-mails te openen en te lezen? Wanneer je een goede titel schrijft zullen mensen je e-mail openen. Als je waarde biedt in de vorm van informatie of verhalen, dan zullen ze je e-mails lezen. Stuur af en toe een gratis rapport of een link naar een webinar.Zorg er vooral voor dat je niet “verkoopt” in je e-mails. Er staat wel een link naar een product natuurlijk. Anders heb je geen verdienmodel. Maar zorg er wel voor dat de e-mail ook leuk is om te lezen voor de mensen die niet op de link klikken. rn

Engelstalige e-mail markt

rnE-mail marketing in de Engelstalige markt is makkelijker en moeilijker dan de Nederlandse markt. Ik zal dit uitleggen. In Nederland zijn de hoeveelheid mensen die e-mails openen en lezen vele malen hoger dan in de Engelstalige markt. Met een kleine e-mail lijst kan je al goede resultaten behalen. In de Engelstalige markt is het vele malen makkelijker om een grote e-mail lijst op te bouwen. De makkelijkste methodes hiervoor zijn solo ads en ad swaps. rn

Wat is een solo ad?

rnE-mail lijst Een solo ad is simpel gezegd een e-mail advertentie. Je koopt een aantal kliks van een solo ad provider. Je schrijft een tekst voor de mailing en geeft een link naar de lead capture pagina. De solo ad provider stuurt de e-mail op de afgesproken datum en jij krijgt je kliks. Mensen schrijven zich via je lead capture page in op je mailinglijst. Simpeler kan het niet. Koop kliks en krijg mensen op je lijst. Stuur deze mensen waardevolle e-mails en verdien geld. rn

Wat is een ad swap?

rnIn een ad swap stuur je een e-mail voor iemand anders. En deze persoon stuurt een e-mail voor jou. Je ruilt e-mail advertenties met elkaar. Het werkt verder hetzelfde als een solo ad. Je schrijft een tekst en stuurt mensen naar je lead capture page. Zo bouw je je e-mail lijst snel op. rn

E-mail marketing in een notendop

rnMaak een lead capture pagina en stuur mensen naar je pagina om e-mail adressen te verzamelen.rnEr zijn verschillende manieren om mensen naar je lead capture pagina te sturen.rn

    rn

  • Koop kliks via een solo ad
  • rn

  • Doe mee aan een ad swap
  • rn

  • Bouw de lijst op via je blog
  • rn

  • Adverteer op o.a. Facebook, Google en Bing.
  • rn

rnVolg deze tips op en doe ook aan e-mail marketing to the max!Geld verdienen met e-mail marketing doe je zo! (bekijk de video)

You may also like...

4 reacties

  1. Jan Ceulemans schreef:

    Hoi Natalie, Er zijn twee dingetjes: \r\n1) Ik zou toch ook zeker nog spreken over het belang van autoresponders die je kan koppelen aan je email-lijst. Dat, toch niet onbelangrijke onderdeel mis ik hier. 2) Het kopen van clicks of het kopen van soloads heeft nauwelijks zin als ik eerlijk mag zijn. Ik heb dat ook uitgebreid uitgetest bij verschillende grotere aanbieders maar het leverde nooit iets op. Ja, in theorie is het een methode. De praktijk leert anders. Dan ben je veel beter af met wat jij al doet, namelijk aandacht vestigen via social media. 🙂 Jan

    • Natalie schreef:

      Bedankt voor je reactie Jan,\nAutoresponder is ook belangrijk. Ik zal mijn artikel over autoresponders koppelen aan dit artikel.\nPersoonlijk heb ik wel successen behaald met het kopen van solo ads. Je moet weten bij welke aanbieders je je solo ads inkoopt. Je hebt wel gelijk dat de kwaliteit van de lijst vele malen beter is als je een naam opbouwt en mensen via social media krijgt. Dit is wel een langzaam proces. Solo ads werken veel sneller.

  2. Maurice schreef:

    Hoi Natalie, Interessant verhaal. Ken jij solo ad providers die zich op Nederlands publiek richten? Ik kan ze nergens vinden. Maurice

    • Natalie schreef:

      Hoi Maurice,\nEr zijn geen Nederlandse Solo ad providers. Dit kan je alleen toepassen op de Engelstalige markt. In Nederland bouwt iedereen zijn eigen lijst vanaf nul.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *