De 6 meest gemaakte fouten bij nieuwe webwinkeliers

Ik ben een hele tijd weg geweest en je vraagt je misschien af wat heb je al die tijd gedaan?Nou ik heb de afgelopen 1,5 jaar fysieke goederen verkocht. Mijn eigen webshop gemaakt en vanuit daar spullen verkocht. Je kunt geheel zonder technische kennis een webshop ontwikkelen en spullen wereldwijd verkopenEr zijn wel zaken waar je goed op moet letten. Veel gemaakte fouten die nieuwe webshop eigenaren maken, waardoor ze nooit winstgevend zullen worden. Deze meest gemaakte fouten zal ik in dit artikel bespreken.webwinkel foutenJe bent bang om je eigen winkel te beginnen omdat:rnje niet weet hoe je je winkel moet lancerenrndat je te veel technische kennis moet hebbenrndat het te veel geld kost om een webshop te maken (design)Het starten van de webshop is de makkelijkste stap!De realiteit is dat veel webshop eigenaren zichzelf al in de voet schieten voordat ze uberhaupt beginnen met het inrichten van de webshop. Er zijn vele kleine stappen op de weg, die je ervan kunnen weerhouden dat je ooit winst zult maken.rn

rn

Fout #1: Je kiest een niche die te competitief is.

rn70% van de mensen die een webshop willen openen willen t-shirts verkopen, babyspullen of trouw artikelen. Deze markten zijn heel erg breed en veel te competitief.Weet je hoeveel winkel shirts verkopen? Tien duizenden.rnDe grootste fout die beginners maken is het kiezen van een markt die veel te breed en te competitief is. Het probleem met het kiezen van competitieve markten is:rnDat je niet opvalt in de massarnDat je competitie onder jouw prijs gaat zittenrnDat je veel geld betaald voor het adverteren op dure woorden/interesseDe meeste mensen kiezen een niche waar hun passie ligt zonder te kijken naar de competitie, de winst marge en te kijken hoe groot de kans op een conversie is. Deze ondernemers zullen moeite hebben met het vinden van klanten en zullen weinig tot geen winst maken. rn

Fout #2: Leveranciers vinden op de verkeerde plekken

rnDe meeste mensen hebben geen idee waar ze hun spullen vandaan moeten halen. Ze Googelen op wholesale of leveranciers en vinden honderden mensen die als middelman fungeren tussen de echte leverancier en jouw webshop. Deze middelmannen verdienen hier erg veel geld aan en je weet niet of je goede producten verkoopt. De reden waarom het internet een hele slechte plaats is om naar je leveranciers te zoeken is omdat de echt goede leveranciers zich voornamelijk offline met ondernemen bezig houden.Ze willen niet een hele reeks met verzoeken van mensen die net gestart zijn en ook wel wat online willen verkopen. Ze willen alleen met serieuze mensen werken. rn

Fout #3: Geen marketing plan hebben

rnAls je de verkeerde niche hebt uitgekozen of je producten kosten je te veel om winst te kunnen maken dan is je winkel al gedoemd te mislukken voordat het open is. Maar ook al heb je deze twee punten goed gedaan, dan heb je nog steeds een plan nodig hoe je mensen in je winkel gaat krijgen. Bezoekers op je website krijgen is cruciaal voor het succes van je business. Je zult versteld staan van de hoeveelheid mensen die wel kijken hoe ze mensen in hun winkel krijgen nadat ze het hebben gelaunched. Je kunt niet een winstgevende webwinkel runnen zonder marketing plan. Het maakt niet uit of je de perfecte niche hebt gevonden met het perfecte product, als niemand je winkel kan vinden dan zit je in de problemen. Er zijn verschillende manieren om mensen in je webwinkel te krijgen. Facebook, Google, Amazon. Ik zal je exact laten zien hoe je hordes mensen die je product willen kopen in je winkel krijgt. rn

Fout #5: Geen unique selling point hebben

rnOokal krijg je een klant in je webwinkel, dan moet je ze nog steeds overtuigen om hun creditbard / bank kaart te pakken en iets van je te kopen. Om dit te doen moet je ze ervan overtuigen dat jouw winkel de beste is!Binnen de eerste 5 seconden dat ze in je winkel zijn moet de klant al direct kunnen zien wat jouw winkel speciaal maakt. Als dat niet kan dan zien ze je product gewoon als een stuk koopwaar en dan zullen ze alleen afgaan op de prijs.Zorg ervoor dat jouw winkel iets bezit wat het speciaal maakt. rn

Fout #6: Je website niet optimaliseren voor conversies

rnZelfs al doe je alles goed en je krijgt bezoekers op je website, zal je niets verkopen als je je website niet optimaliseert voor conversies. Dit zijn een aantal punten die bezoekers ervan weerhoudt iets in je shop te kopen:Je website is te traag – onderzoek wijst uit dat mensen je website verlaten als het er meer dan 4 seconden over doet om te laden. Je hebt geen duidelijke call to action – elke pagina op je website moet een duidelijke handeling hebben. Bezoekers moeten worden behandeld/geleid als vee, je moet ze exact vertellen wat ze moeten doen anders raken ze verdwaalt en verlaten ze je pagina. Je website ziet er niet betrouwbaar uit – ziet je webshop er amateuristisch uit? Mis je stukken informatie die mensen nodig hebben? Heeft je website social proof?Er zijn zoveel fouten die je kan maken zelfs als de winkelwagen geheel functioneert. Nu je op de hoogte bent van deze fouten kan je ervoor waken.

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *